Jump to content
Sign in to follow this  
Gizzly

Nerf N-TEC?

N-TEC Nerf  

66 members have voted

  1. 1. Should LO nerf the N-TEC as a part of their "rebalancing" patch?

    • Yes, It's ruining the game.
      35
    • No, I don't want my favorite weapon to be balanced. :(
      31


Recommended Posts

Please don't anwser this poll if you use N-TEC 90% of the time you play. Your anwser is completely invalid.

LO, please don't take advise from people who uses the same weapon 90% of the time they play, they obviously don't know how balancing works.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, use it as a baseline and balance the other weapons around it. 

  • Like 5
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Ellida said:

No, use it as a baseline and balance the other weapons around it. 

I honestly don't care how LO goes about balancing it. What they've "sugested" in Matt's rebalancing post is completely useless if the one weapon that's blatantly better than everything else doesn't get fixed. If LO want's to buff all other weapons fine, but I'd personally say that nerfing 1 weapon would be a lot easier.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, VanilleKeks said:

Wow what an unbiased and fair poll that I'm definitely gonna vote in.

Thank you, I take great pride in surpressing my own opinions for the integrity of having a fair conversation about weapon balancing.
2 minutes ago, Fennel said:

star is more powerful

Anythinig STAR can do, N-TEC does better

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Ellida said:

No, use it as a baseline and balance the other weapons around it

I second this.

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, Gizzly said:
Thank you, I take great pride in surpressing my own opinions for the integrity of having a fair conversation about weapon balancing. Anythinig STAR can do, N-TEC does better
i respectfully disagree

Share this post


Link to post
Share on other sites

another "I suck at apb plz fix the game" thread
... add it to the pile

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minutes ago, VanilleKeks said:

Wow what an unbiased and fair thread that I'm definitely gonna comment in.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, ForgottenSniper said:

damn how many butt hurt threads begging to nerf a balanced weapon are you gonna make? I bet you use the pmg and atac rofl

Nah I use the N-TEC. Kinda have to to get anything done, don't I?

Share this post


Link to post
Share on other sites

people will just use every other damn weapon in the game like carbine, oscar, obeya and obir if the ntec is nerfed again. it's not like that doesn't already happen anyway

then, people will complain about them too, just leave the balance alone. the only thing in the game that needs a damn BOOT are low yields !! 470029024392118272.png?v=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

If you don't give this freaking russian weapon made of wood and metal a bigger bloom by nerfing it... you just disapoint me Little Orbit. Who the fuck would vote no ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, how about we just nerf the effectiveness of HS on it, then will you guys be happy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Archon said:

Uh, how about we just nerf the effectiveness of HS on it, then will you guys be happy?

Nerf effective range, lower minumum damage or increase bloom recovery.

Don't get me wrong. I like the n-tec I don't want it's playstyle changed (well except for jump shooting but tbh you can do that with every assault rifle), I just want it to be on par with other weapons.

What fusturates me with the ntec is how little it'll take for it to be balanced, but without that little it's just better than every other weapon Edited by Gizzly
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Gizzly said:
1 hour ago, ForgottenSniper said:

damn how many butt hurt threads begging to nerf a balanced weapon are you gonna make? I bet you use the pmg and atac rofl

Nah I use the N-TEC. Kinda have to to get anything done, don't I?
I frequently obliterate ntec users with the following guns:
literally any smg under 30m
Oscar and ir3 carbine at 30-50m
obeya cj3 at every other range
far if I shoot first and don't miss assuming they don't have cj3 (I never use cj3 in far)

the user makes the ntec good, never seen a shitty scrub silver slam me with it, but they easily can do that with an hvr or pmg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I went 16-6 with an n-tec with HS3, CJ3, and MS and won last night, then got rekt the next three missions with barely pulling even in KD and losing. You should probably make a post asking how people use it, because you're probably one of the people I would destroy with it, not one I would lose to with it.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Ellida said:

No, use it as a baseline and balance the other weapons around it. 

yeah, thats how we got the dogear and yukon. working so far.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, Captain Teemo said:
5 hours ago, Ellida said:

No, use it as a baseline and balance the other weapons around it. 

yeah, thats how we got the dogear and yukon. working so far.
Love the dog ear, yukon is garbage tho. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...